ALGEMENE VOORWAARDEN “NovaLilly BV”
Artikel 1 Begripsbepalingen
In deze algemene en/of bijzondere voorwaarden wordt verstaan onder:
1.1 NovaLilly BV, statutair gevestigd te Dorpsweg 88, 1631 DH te Oudendijk, de rechtspersoon die één of meer instellingen beheert die persoonlijke hulp biedt aan Hoog Bewuste (hoog sensitieve en hoogbegaafde) personen (hierna te noemen: Cliënt).
1.2 Cliënt: een minderjarige met toestemming van ouder(s)/verzorger(s) of een volwassene die aan de hand van een vragenlijst een schriftelijke opdracht heeft verstrekt aan NovaLilly BV, tot begeleiding c.q. hulpverlening.
1.3 Wettelijk vertegenwoordiger: de ouder(s) of voogd(en) van een minderjarige Cliënt.
1.4 Schriftelijk gemachtigde: de door de Cliënt aangewezen persoon die zonder wettelijke basis, op basis van een schriftelijke opdracht van Cliënt deze vertegenwoordigt in het geval van wilsonbekwaamheid en de Cliënt bijstaat in de behartiging van zijn belangen.
1.5 Schriftelijke opdracht: de vragenlijst welke volledig naar waarheid is ingevuld en ondertekend door Cliënt en NovaLilly BV, waarvan deze Algemene Voorwaarden deel uitmaken.
1.6 Hulpverlening: (het verrichten van) hulpverlening door NovaLilly BV op grond van de schriftelijke opdracht zoals overeengekomen tussen Cliënt en NovaLilly BV.
1.7 Hulpverleningsplan: het document dat op verzoek van Cliënt schriftelijk kan worden vastgelegd, dit wordt uitsluitend verstrekt na persoonlijke toelichting.
1.8 Documentatie: NovaLilly BV richt een beperkt dossier in met betrekking tot de hulp voor de Cliënt.
1.9 Cliëntondersteuning: onafhankelijke ondersteuning van Cliënt met informatie, advies, algemene ondersteuning en zorgbemiddeling waarvan Cliënt gebruik kan maken bij de bespreking van de schriftelijke opdracht.
Artikel 2 Toepasselijkheid
2.1 Deze algemene voorwaarden zijn van toepassing op alle schriftelijke opdrachten tot hulpverlening en overige diensten tussen Cliënt en NovaLilly BV met inachtname van het Nederlands Recht.
2.2 Naast deze algemene voorwaarden kunnen bijzondere voorwaarden van toepassing zijn. In het geval bijzondere voorwaarden afwijken van de algemene voorwaarden, gaan de bepalingen uit de bijzondere voorwaarden voor.
2.3 Met schriftelijk wordt in deze algemene voorwaarden ook bedoeld langs elektronische weg, bijvoorbeeld per e-mail.
Artikel 3 Overeenkomst
3.1 Het recht op hulp wordt van kracht na het aangaan van een schriftelijke opdracht, tussen NovaLilly BV en de Cliënt.
Artikel 4 Beëindiging en opzegging
4.1 De schriftelijke opdracht eindigt door:
a. Het overlijden van de Cliënt;
b. Opzegging van de schriftelijke opdracht door Cliënt of NovaLilly;
c. Ontbinding van de schriftelijke opdracht;
d. Bij wederzijds goedvinden;
e. Overige wettelijke of overeengekomen beëindigingsfactoren, met inachtname van het Algemeen Nederlands Recht.
Artikel 5 Hulp
5.1 NovaLilly BV draagt er zorg voor dat de hulp van goede kwaliteit is en zet daartoe deskundig personeel in.
5.2 De Cliënt en NovaLilly BV handelen in de uitvoering van de schriftelijke opdracht op basis van een situatie van wederzijds respect en vertrouwen.
5.3 NovaLilly BV is bevoegd haar feitelijke verplichtingen voortvloeiende uit de overeenkomst met Cliënt werkzaamheden uit te besteden aan (een) derde(n).
Artikel 6 Ruimtelijke privacy
6.1 Bij de intake bij NovaLilly BV, zijn altijd een hulpverlener en assistent aanwezig.
6.2 NovaLilly BV draagt ervoor zorg dat de hulp wordt uitgevoerd buiten de waarneming van anderen dan de Cliënt, tenzij de Cliënt ermee heeft ingestemd dat de hulp(verlening) mag worden waargenomen door anderen en/of uitstel van de hulp(verlening) niet verantwoord is of het uitvoeren van de verrichtingen buiten de waarneming van anderen redelijkerwijs niet mogelijk is.
6.3 Waarneming door derden geschied altijd op voorspraak van NovaLilly BV en NovaLilly BV behoudt zich het recht voor, om hiervoor de juiste aangewezen assistent of deskundige in te schakelen.
Artikel 7 Informatie
7.1 NovaLilly BV geeft aan de Cliënt algemene informatie en specifieke informatie over de inhoud van de te verlenen hulp, waarover de Cliënt redelijkerwijze dient te beschikken NovaLilly BV geeft deze informatie na mondelinge toelichting schriftelijk als de Cliënt daarom vraagt.
7.2 De informatie is begrijpelijk en passend bij de leeftijd en het bevattingsvermogen van de Cliënt en bij de hulp die de Cliënt krijgt op grond van de schriftelijke opdracht.
Artikel 8 Verplichtingen van de Cliënt
8.1 Cliënt verleent naar beste kunnen de medewerking die redelijkerwijs nodig is voor het uitvoeren van de hulpverlening.
8.2 Cliënt is gehouden alle gegevens en schriftelijke stukken die NovaLilly BV in redelijkheid nodig heeft voor het goed uitvoeren van de ondersteuning en dienstverlening, tijdig en volledig en naar waarheid ter beschikking te stellen.
8.3 Cliënt is verplicht NovaLilly BV meteen te informeren over feiten en omstandigheden die voor de uitvoering van de ondersteuning en dienstverlening van belang kunnen zijn.
Artikel 9 Dossiervorming, geheimhouding en privacy
9.1 NovaLilly BV richt een beperkt dossier in met betrekking tot de hulp voor de Cliënt.
9.2 NovaLilly BV hanteert een privacyreglement, waarin de rechten van de Cliënt en de plichten van NovaLilly BV zijn beschreven ten aanzien van de verwerking van persoonsgegevens.
9.3 Het dossier is eigendom van NovaLilly BV. NovaLilly BV verstrekt de Cliënt inzage op verzoek. De verstrekking blijft achterwege voor zover dit noodzakelijk is in het belang van de bescherming van de persoonlijke levenssfeer van een ander.
9.4 NovaLilly BV draagt zorg dat aan anderen dan de Cliënt geen inlichtingen over de Cliënt dan wel inzage in of afschrift van het dossier worden verstrekt dan met toestemming van de Cliënt. Het verstrekken gebeurt ook dan alleen voor zover daardoor de persoonlijke levenssfeer van een ander niet wordt geschaad.
9.5 Aan de wettelijk vertegenwoordiger of schriftelijk gemachtigde van de wilsonbekwame Cliënt kan zonder toestemming van de Cliënt inlichtingen of inzage gegeven worden, voor zover deze informatie noodzakelijk is voor de uitvoering van de overeenkomst.
9.6 NovaLilly BV handelt in overeenstemming met de geldende wet- en regelgeving op het gebied van bescherming van persoonsgegevens.
Artikel 10 Klachten en geschillen
10.1 De cliënt kan klachten over de dienstverlening door NovaLilly BV mondeling en/of schriftelijk kenbaar maken via de e-mail aan NovaLilly BV.
Artikel 11 Aansprakelijkheid
11.1 De Cliënt moet NovaLilly BV in de gelegenheid stellen een tekortschieten door NovaLilly BV in de nakoming van de schriftelijke opdracht binnen een redelijke termijn voor rekening van NovaLilly BV te herstellen.
11.2 De Cliënt is verplicht een verzekering voor wettelijk aansprakelijkheid (WA) te hebben of af te sluiten.
Artikel 12 Betaling
12.1 De prijzen van de overeengekomen ondersteuning en de overeengekomen aanvullende diensten en services worden jaarlijks aangepast aan in ieder geval de loon- en kostenontwikkelingen en indien van toepassing de wettelijke tarieven.
12.2 Op alle ondersteuning en dienstverlening voor rekening van de Cliënt zijn de bijzondere voorwaarden (betalingsvoorwaarden, zie 12.3) van toepassing.
12.3 Betaling geschied per directe pintransactie of op factuur met een betaaltermijn van maximaal 14 dagen. Als de betaling niet binnen 14 dagen is voldaan wordt er een herinneringsfactuur gestuurd. Indien deze herinneringsfactuur niet binnen de op de herinneringsfactuur gestelde termijn wordt voldaan, kunnen er extra incassokosten in rekening worden gebracht.
Artikel 13 Arbeidsomstandigheden
13.1 In het geval NovaLilly BV hulpverleent in de privéwoning van Cliënt, kunnen ten aanzien van de arbeidsomstandigheden nadere voorwaarden en eisen worden gesteld.
Artikel 14 Intellectuele eigendomsrechten
14.1 Met betrekking tot de door of namens NovaLilly BV uitgebrachte adviezen en/of publicaties over de hulpverlening berusten de intellectuele eigendomsrechten bij NovaLilly BV. De mede met advisering over de hulp verband houdende stukken die door de Cliënt aan de NovaLilly BV zijn overhandigd, blijven eigendom van de Cliënt.
14.2 De Cliënt verbindt zich de door of namens NovaLilly BV uitgebrachte adviezen niet aan derden ter inzage te geven dan na voorafgaande toestemming van NovaLilly BV, tenzij dit vereist is op grond van een wettelijk voorschrift of het gebruik betreft in een klachtenprocedure, een tuchtrechtelijke procedure, of andere juridische procedure waarin ook NovaLilly BV of een aan hem verbonden zorgverlener partij is.
Artikel 15 Nakoming tegenover de wilsbekwame Cliënt
15.1 Tegenover de Cliënt die jonger is dan 12 jaar, komt NovaLilly BV zijn verplichtingen uit de overeenkomst na tegenover de ouder(s) of voogd(en).
15.2 Als een wilsbekwame Cliënt ouder is dan 12 jaar, maar jonger is dan 16 jaar, dan heeft NovaLilly BV de toestemming nodig van de minderjarige en van zijn ouder(s) of voogd(en) voor het uitvoeren van de overeenkomst. NovaLilly BV komt de verplichtingen die uit de overeenkomst met de Cliënt voortvloeien, zowel na tegenover de Cliënt als tegenover diens ouder(s) of voogd(en).
15.3 Is een wilsbekwame Cliënt 16 jaar of ouder dan komt NovaLilly BV de verplichtingen die uit de overeenkomst met de Cliënt voortvloeien uitsluitend na tegenover de Cliënt zelf.
Artikel 16 Vertegenwoordiging
16.1 Indien NovaLilly BV, op grond van een overeenkomst waarop deze algemene voorwaarden van toepassing zijn, zijn verplichtingen ten opzichte van de Cliënt nakomt tegenover een andere persoon dan de Cliënt zelf, dan betracht deze persoon de zorg van een goed vertegenwoordiger, onder meer door de Cliënt zoveel mogelijk bij de vervulling van zijn taak als vertegenwoordiger te betrekken.
16.2 NovaLilly BV komt zijn verplichtingen ten opzichte van de Cliënt niet na ten opzichte van de in artikel 16.1 genoemde persoon als dit onverenigbaar is met de plicht van NovaLilly BV zoals genoemd in artikel 5.
Artikel 17 Verandering van hulpverleningslocatie
17.1 NovaLilly BV kan besluiten om de locatie waar Cliënt hulp ontvangt te veranderen (andere kamer/woning/dagbestedingslocatie/school) om redenen van de aard/omvang van de hulpvraag van Cliënt, gedrag van Cliënt of vanwege optimale benutting van ruimten, middelen en/of personeel.
17.2 Cliënt wordt tijdig geïnformeerd over het voornemen van NovaLilly BV tot verandering van de locatie. Met Cliënt vindt tijdig overleg plaats over wensen en voorkeuren. Hiermee wordt zoveel mogelijk rekening gehouden.
17.3 Als Cliënt ernstige bezwaren heeft tegen het voornemen van NovaLilly BV om de hulpverleningslocatie te veranderen, zal in samenspraak met Cliënt bezien worden of er een alternatief gevonden kan worden waarin Cliënt zich wel kan vinden.
17.4 NovaLilly BV neemt uiteindelijk een beslissing over de hulpverleningslocatie van Cliënt.
Artikel 18 Toepasselijk recht
18.1 Deze algemene voorwaarden en alle overeenkomsten waarop zij van toepassing zijn, worden beheerst door het Algemeen Nederlandse Recht.
18.2 Geschillen naar aanleiding van deze algemene en/of bijzondere voorwaarden en de overeenkomst waarop deze voorwaarden van toepassing zijn die aan de rechter worden voorgelegd, zullen worden behandeld door de bevoegde rechter in het arrondissement waarin NovaLilly BV is gevestigd.
Artikel 19 Annulering
19.1 Te leveren hulp en aanvullende diensten en services kunnen, tenzij anders overeengekomen hulpverlening, met een minimale annuleringstermijn van 48 uur vóór het overeengekomen aanvangstijdstip van de uitvoering daarvan, door de Cliënt worden geannuleerd via mail (naar info@novalilly.nl) dan wel WhatsApp.
19.2 Bij het niet kunnen nakomen van een afspraak door ontsteltenis binnen 48 uur voor afspraak, ontvangt NovaLilly BV wij hiervan een schriftelijk bewijs.
19.3 NovaLilly BV zal de overeengekomen hulp en aanvullende diensten dan niet verlenen, behalve als het belang dat de Cliënt daarbij heeft niet opweegt tegen het nadeel dat daaruit voor hem-/haarzelf of anderen kan voortvloeien.
19.4 In geval van niet tijdige annulering brengt NovaLilly BV de volledige kosten in rekening bij de Cliënt.
Artikel 20 Wijzigingen
20.1 Deze algemene voorwaarden en de op grond daarvan van toepassing zijn de voorschriften en regelingen kunnen door NovaLilly BV worden gewijzigd.
20.2 Wijzigingen gelden ook ten aanzien van al bestaande overeenkomsten.
Artikel 21 Slot
21.1 Deze algemene voorwaarden treden in werking op 22 augustus 2022.
21.2 Deze algemene voorwaarden kunnen worden aangehaald als ‘Algemene voorwaarden NovaLilly BV’.